2017. november 8. A jövőben a jegybank szerint új lehetőségek nyílnak a biztosítási szakma számára is. A digitalizáció, a technológiai változások azonban tulajdonképpen már ma is jelen vannak a biztosítók mindennapjaiban, ha ez az ügyfelek számára még nem is tudatosodott.
Az állam által egyre nagyobb és sokoldalúbb adatbázis várható hasznosítása sokakban kelthet azonban félelmet. digitális technológiák spontán ismertségéről feltett kérdésre mindössze 6 százalék válaszolt pozitívan – derült ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) „Digitalizáció és innováció a biztosításban” című konferencián ismertetett felmérésből. Amikor azonban konkrét alkalmazásokra kérdeztek rá, akkor 26 százalék vallotta, hogy már használt ilyesmit. A legnépszerűbbek a mobil applikációk, illetve a vezetéstámogató lehetőségek voltak.
Pandurics Anett, a MABISZ elnöke is beszélt arról, hogy a digitalizáció, a technológiai változások már most is részei a biztosítók mindennapi életének. A termékek értékesítésének döntő része mellett már most online módon történik a kockázatfelmérés, a szerződések adminisztrációja, sőt a kárrendezés többsége is.
Veszélyeket is hordozhat a „big data”
A digitalizáció persze sokakban kelthet aggodalmat is. Előbb-utóbb ugyanis valóban megvalósulhat egy olyan világ, amelyben a cégek mindent megtudhatnak ügyfeleikről. Az ilyen félelmeket tulajdonképpen határozottan táplálhatja az, amit Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért (Djp) felelős miniszterelnöki biztos a konferencián elmondott.
Egyik stratégiai partnerünk - a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. - már átesett a "teljes digitális átálláson". Ezért is fontos számunkra az ügyfelek véleményének folyamatos figyelemmel kísérése. Nem minden partnerünk tart még itt. Ugyanakkor a kérdés az, hogy az ügyfelek hogyan fogadják a digitalizációt és annak merőben az eddigiekhez képest más működését.