A biztosításokat és magát a biztosítási szektort hozná közel a fiatalokhoz a Magyar Biztosítók Szövetségének „Fiatal generációs stratégiája”. A cél az, hogy az Y generáció, sőt a 17-18 évesek is megismerjék a saját és családjuk igényeinek megfelelő védelmet nyújtó szolgáltatásokat, és egyre többen kapjanak kedvet a biztosításközvetítői szakmához.
Nyitottak, de tájékozatlanok az egyetemista fiatalok a biztosítási szektorral és annak tevékenységével kapcsolatban - derült ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által megrendelt, a Case Solvers szervezésében és közreműködésével készült fókuszcsoportos kutatásból. A szakemberek 18-23 éves egyetemistákkal, vagyis az átlagosnál tájékozottabb fiatalokkal beszélgettek. Kiderült, hogy a megkérdezettek nemcsak a piaci szereplőket, de a biztosítási termékeket sem ismerik, spontán módon csak az utasbiztosítást (mint balesetbiztosítás), a gépjármű biztosítást (casco formájában) és a „háztartási biztosítást” (betörés elleni fedezet említésével) említették. Életkorukból adódóan korlátozott körű biztosítási ügyeiket szüleik intézik, és bár spontán nem említik, de rákérdezésre elméletben fontosnak tartják azon értékek és célok biztosítását, amelyekkel már ők is rendelkeznek vagy terveznek a jövőben, tenni viszont még nem tesznek érte.
A fiatalok előtt nem ismert az sem, hogy a biztosítóknak milyen munkakörökben dolgozó munkatársakra van szükségük, azon belül pedig az értékesítési tevékenység, mint szakma teljesen ismeretlen számukra. A kutatásból kiderült, hogy a munkában fontosnak tartanak valamilyen jó célt, amiért érdemes dolgozni, és hogy azonosulni tudjanak a termékkel, illetve szolgáltatással, amivel a munkahelyük foglalkozik. Fontos számukra a felelősség a munkában, a visszajelzések és a csapatszellem.
Nagy kihívás, nagy felelősség, magas kereseti lehetőség
A fiataloknak nincs elegendő információjuk arról, hogy friss diplomásokat és érettségizett pályakezdőket egyaránt keresnek a biztosítók értékesítői pozícióba — hangsúlyozta a MABISZ szakembere. A munkához szükséges tudás és tapasztalat megszerzésében a hatósági képzés és vizsga után a biztosítótársaságok segítséget is nyújtanak a fiatalok számára. A pályakezdőket a cégeknél tapasztalt munkatársak (vezetők, trénerek, tanácsadók, mentorok) segítik több éves szakmai program keretében, hogy magabiztos szakmai tudással és tárgyalástechnikával rendelkezzenek. A pénzügyi szektorra jellemző, az átlagosnál akár jóval magasabb kereseti lehetőség mellett a biztosításközvetítői szakma vonzó lehet azoknak, akik emberekkel szeretnének foglalkozni, rugalmas munkaidőben digitális eszközökkel dolgoznának, profi szinten meg akarják tanulni az értékesítést, és fontos számukra a társadalmi szerepvállalás.
Az öngondoskodás egyre inkább felértékelődik. A 2008-as pénzügyi válság hatására fontos szempont lett, hogy az emberek megfelelő döntést hozzanak egy-egy befektetési, biztosítási termék választásakor. A szigorodó uniós szabályok, az IDD néven életbe lépett új biztosításértékesítési irányelv is komoly elvárásokat fogalmaz meg ezzel kapcsolatban. Éppen ezért kiemelt fontosságú a tanácsadás minőségének javítása, ami fontossá teszi a biztosításközvetítőket és felelősségüket. Szinte nincs olyan élethelyzet, amelynek kapcsán ne találhatnánk biztosítási kockázatot, és a legtöbb esetben azt a biztosítási módozatot is, amely alkalmas a kockázat lefedésére, a biztosítási védelem felépítésére. A szakmában sokan tartják missziójuknak, hogy felhívják az ügyfelek figyelmét ezekre a kockázatokra, illetve, hogy megfelelő biztosítási megoldásokat nyújtsanak az emberek számára.
A NetMaxx Hungary Kft. nyitott a fiatalok felé! Egy nagy jövő előtt álló szakmához segíthetünk hozzá minden pályakezdőt, vagy akár más szakmai területről érkezőt. Jelenleg is pályázhat nálunk gyakornoki munkavégzésre az érdeklődő fiatalok köre. Ezen a területen kívül is keresünk Tanácsadói, közvetítői státuszra munkatársakat. Bátran keressenek bennünket, készséggel állunk rendelkezésükre!